יום שלישי, 22 בפברואר 2011

עבודת חקר במדעים-עמית דוד



משימה 1:

טביעת רגל אקולוגית-מדד של שטח וכמות מים הנדרשים כדי לספק את הצרכים של אוכלוסייה מסוימת.

קיימות-פירוש המילה היא להמשיך לקיים תהליך או מצב לאורך זמן ברמה קבועה ומסוימת. יש שני מצבים של קיימות והם:"בר קיימא" ומה שאינו "בר קיימא". "בר קיימא" זהו תהליך בו השימוש במוצר שווה או קטן מחידוש המוצר. מה שאינו "בר קיימא" הוא בדיוק ההפך.

מפגע סביבתי-




השריפה שאירעה בדצמבר האחרון בכרמל היא מפגע סביבתי שאין כמוהו. היא פולטת המון פד"ח ומכלה המון חמצן. דבר זה משפיע על כמות החמצן שאנו ובע"ח נושמים. היא שורפת עצים שגדלו בכרמל במשך 50 שנה ואף יותר. לעצים יקח עשורים רבים להשתקם ולחזור להיות כמו פעם.






משימה 2:

בחרתי בנושא הבא:
בדיקת כמות פד"ח בשריפת מוצרים שונים.

שאלת חקר: כיצד משפיעים החומרים השונים אותם אנו שורפים על כמות היווצרות הפד"ח?


שאלות משנה:
.1האם  החומר משפיע על כמות הפד"ח שנפלט?
2.האם כמות החומר משפיע על כמות הפד"ח?
3.האם החומר גורם להיווצרות תערובות שונות של גזים בכל מקרה ומקרה?
4.אם כן,האם החומר משפיע על היווצרות תערובות שונות של גזים?
5.האם נוכל למדוד את כמות הפד"ח שנוצר עקב השריפה?
6.האם השריפה תהפוך את החומרים למצב נוזל,גז או מוצק?
7.האם החומר יגיב בצורה מפתיעה?
8.האם השריפה תהיה גורם מפרק או בונה בכל חומר?
9.האם השריפה תהיה גדולה יחסית לכמות החומר שנשרף?
10. האם החומרים יושפעו בצורה ניקרת משריפתם?

תגובה 1:

  1. הי עמית,
    שאלת החקר טובה.
    לגבי שאלות המשנה-רואים שהשקעת חשיבה בענין.
    יש לי כמה הערות:ניתן לצרף את שאלות 3,4. שאלה 7 מיותרת- אינה ניתנת לחקירה לפני המחקר...שאלה 8 לא ברורה...שאלה 10 להפוך ל"כיצד".
    מעבר לכך.... חסרות שאלות: לגבי תהליך שריפה- מהי שריפה?, ועל הסיבות להתפרצות שריפות.

    השבמחק